Linda

Händelserik/

Kategori:

I torsdags åkte barnen till min mamma för jag skulle jobba helg och delad tur på söndagen som skulle innebära krock med Tords jobb. Därför fick dom åka dit redan på torsdag för att vara med deras mormor några nätter. 

Jag tog ett snabbt beslut att jag skulle åka med Tord till Umeå för att bli avsläppt där och tillbringa en natt med Anubis. 
Och jag som älskar att åka lastbil kunde ju inte motstå att ta tillfället i akt och åka med. 

På fredagen skulle Tord komma till Umeå för att shoppa lite skor till barnen och annat koliox. Han mötte upp oss utanför Anubis lägenhet för att åka  vidare in till stan. 

Hittar lite olika prylar till barnen och en Pytte liten sak åt mig själv. Käkade middag på allstar. 
Som förövrigt kommer att besökas varje gång jag är i Umeå. Underbar mat! 

På kvällen tänkte vi "ska vi se bio innan vi åker hem?" Sagt och gjort. Vi åkte till sf bio och såg caprain america. 50minuter in i filmen går brandalarmet och alla i hela huset fick gå ut. Fick stå ute och frysa i 40minuter tills brandmännen insåg att de va falsktalarm. Så in igen och fick se slutet av filmen. Insåg att klockan var mycket så vi skyndade oss till bilen för att åka hem till Anubis och ta alla våra saker och sen hem. Men då jävlar, ca 50-100 m därifrån vi parkerade pajade biljäveln. Varför just nu! Fick stå i kylan än en gång i ca 30-40minuter och invänta min kusin och man för bogsering av bilen till ålidhem. 

Dagen därpå fick jag ringa mittcjobb och förklara läget. Klockan blev halv 11 och Tord åkte till mekonomen för att inhandla grejjen som gick sönder. Tur jag har en händig man som kan laga bilen på parkeringen utanför Anubis lägenhet. 

När bilen var lagad och fikat var intaget så skulle johanna vidare till ett möte och vi hem. Men då tänkte jag och Tord till. Eftersom vi hade fått tillbaka våra biobiljetter sen gårdagens bio bestämde vi oss för att se bio innan hemgång. Dagen var ju ändå lix förstörd och vi kunde ju inte förstöra den mer. Spiderman blev det. En mycket bra film. Och ett mysigt avslut. Glada åkte vi hem och en trött Linda klev upp dagen därpå för att åka till jobbet och skämmas en aning. Men i övrigt har allt varit bra. 

Medans Tord lagade bilen fick jag testa att åka longboard. 
Så stolt att jag inte ramlade. 

Peace 💋

Kommentera inlägget här: