Linda

Pensionären i mig/

Kategori:

Lycklig Linda när pappa ringer och säger att han tänker komma ne till lycksele enbart för att man ska få åka och spela bingo med alla dessa underbara mormorluck pensionärerna. Jag känner glädjeruset och längtan. Jag blir självklart lycklig om jag vinner pengar men jag är lika lycklig om jag går hem tomhänt. Att göra något på sin "egna tid" är viktig. Vad jag gör och när jag gör det spelar ingen roll, bara det blir av. Att ta hand om sig själv är viktigt för mig. 

Jag har två underbara föräldrar som ställer upp i vått och torrt när det behövs. Bästa mormor och morfar 💋 

Ibland känner jag "oh, mamma... Kom och hämta barnen, jag vill bara sova ett dygn eller två" för att komma ikapp orken och glädjen. För jag blir också trött även fast jag är 24år ung. Jag blir less, arg och tvär. Istället för att bli arg på mina barn så får dom åka till mamma/pappa och vi vilar upp oss från varandra och få känna saknaden. Dom behöver nog komma bort från oss också. 

Men, nu just idag är jag glad. Vunnit 500:- på bingo, i morgon blir det kanske kubb med jobbarkömpisarna och på lördag kommer marina. Hallå! Kan inte bli bättre.... Eller jo! Det är fredag i morgon och jag slutar klockan 12. 
💋 


Kommentera inlägget här: